Då var det dags att sammanfatta det här året i pysselsammanhang. Tror aldrig jag varit så här produktiv, men det kan ju också bero på att jag varit hemma större delen av året och haft ett stort behov av att uttrycka mig kreativt. Det har blivit papperspyssel till största delen. Det är klart, någon liten groda har jag väl sytt, stickat en halsduk och gjort ett halsband eller två, men inte har det blivit mycket av annat än papper. Inte för att det gör något, huvudsaken är ju att jag pysslar! :)

Jag börjar väl med den här månadens pysselmål.
December månads pysselmål
6 st kort (3 grattis & 3 jul) - 6 st (2 grattis, 3 jul och ett övrigt)
6 st layouter - 10 st (varav 6 st var till svärföärldrarnas julalbum)
4 st julklappar - 1 st (julalbum till svärföräldrarna)
2 st dekorerade anteckningsböcker - Inga sådana
8 st julklappsetiketter - 17 st
Framkalla fotografier - Klart

Så var det då det här årets pysselmål, de var lite större. :)
Pysselmål 2008 
* Pyssla mer och spendera mindre tid framför datorn. - Pysslat mer har jag gjort och till viss del spenderat mindre tid vid datorn, men sitter ändå här alldeles för mycket.
* Ha roligt.  - Det har jag haft.
* Shoppa mindre och istället använda det jag redan har. - Vet inte om jag blivit så mycket bättre på det, men jag har faktiskt shoppat mindre iaf.
* Försöka ta mig iväg oftare och pyssla med andra. - Mitt dåliga mående satte tyvärr fäppar i julet för detta. 
* Fylla ett 12*12 album (har gjort hopplöst få i det formatet). - Jag har fortfarande inte fyllt något album, men jag har scrappat några tolvor iaf.

Till sist var det då dags för sammanräkningen av årets pappersalster. Jag tror det märks att jag pysslat en del istället för att sitta vid datorn iaf. ;)
Layouter
8*8 - 22 st
8,5*11 - 81 st
12*6 - 9 st
12*12 - 10 st
Kort - 129 st
Minialbum - 4 st
Bokmärken - 5 st
Anteckningsblock - 3 st
Julklappsetiketter - 17 st
Altered - 17 st

Samanlagt har jag alltså scrappat 122 st layouter, gjort 129 st kort och 46 st övrigt, inte så illa för att vara jag. Tittar jag på vad andra produktiva pysslare i min "närhet" gjort så ligger jag verkligen i lä, men jag är nöjd med vad jag åstadkommit! :)

Kommentera

Publiceras ej