Tusen tack för alla gratulationer! Vi försöker hitta rutiner och lära känna varandra här hemma, inte så lätt när ingen dag är den andra lik. ;) Sitter minimalt vid datorn och har inte särskilt mycket ork för sociala kontakter, men det kommer väl. Just nu är det vår lilla skrutta som är det viktiga, resten får vi ta tag i sen. :)

Vet att ni är många som väntat, så här kommer en bild på vår lilla Johanna. Den är några dagar gammal, men hon har inte växt så mycket sedan dess. ;)

         

Tack vare min vän Karins smarta tips kan jag nu sitta lite längre stunder ock¨så, badringar är inte att förakta! ;) Stort tack för det vännen!

Vi skulle behöva köpa en babyvakt (visst heter det så?), men jag har ingen aning om vilka som är bra eller inte. Vill dock att den ska gå att ha ute i vagnen också. Någon som har något bra tips?

15 kommentarer

Anna

27 Aug 2009 11:00

Stort grattis till er underbara lilla söta Johanna! Det är en enorm omställning att bli mamma, men mitt i allt så känns det som att man varit mamma flera år. Tiden går så himla fort också. Vi har redan haft vår lilla brud i snart 2,5 månad och hon växer med raketfart. Njut, njut och bara umgås och vila så mycket du kan!



Ang. larm så har vi ett Philips avent. Jag är nöjd med det. Inga störningar av andra larm (här finns många bebisar med larm i vagnarna) eftersom det är digitalt. Hittills har det funkat riktigt bra!

Anna K

27 Aug 2009 11:21

Vilken ljvulig liten tös. Stort grattis till både dig och Hasse kram

Matilda

27 Aug 2009 11:39

Åh så söt er lilla prinsessa är! Helt underbar!



Vi har haft en Philips till Alva (inte avent) och är väl sådär nöjd. Den har helt klart fyllt sin funktion, men den är emellanåt VÄLDIGT känslig och kan starta högtalaren bara för att Alva vänder sig i sängen. Vi har inte den igång på nätterna, men hade den mycket när Alva sov ute (batteridrift då men den har även nätdrift) och nu är det super med babyvakt att kunna natta Alva och sen sitta på t.ex. grannens uteplats och ändå kunna höra om Alva vaknar.

Ellinor

27 Aug 2009 14:36

Åh så söt hon är! kram

Karin

27 Aug 2009 19:02

Så lite så vännen.. Jag hade det lika efter J så jag vet hur det känns.. :)

Vi har en topcom monitor från Claes Olsson. Billig och bra för man kan ha batterier i båda delarna så att man kan den just ute i vagnen. Bra räckvidd med!

400 tror jag den går på...

Anonym

27 Aug 2009 19:06

Känsligheten på TopCom går att ställa med...

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=68822043

Spacegirl

27 Aug 2009 20:50

Vad fin hon är!

Grattis :-)

Cicci/Trollmor

27 Aug 2009 21:27

En sån liten gullunge som har flyttat hem till er <3

Stor grattiskram till både dej och pappsen!

Gunilla

28 Aug 2009 10:14

Vilket litet smultron <3

p

28 Aug 2009 15:00

åååh, vilken sötnos! grattis igen. Kraam.



ps; vi har trivts jättebra med vår cobra, samma princip som topcom - fast vi köpte den på 'barnhuset'. den har även kommit till användning vid antennriktande och annat ;)

ele

28 Aug 2009 19:05

Vad fin hon är! Och massor av hår.

Vi har babyvakt, jättebra. Sätter på den i Linas rum när vi lagt henne så vi kan höra när vi sitter på undervåningen. Använder den också när hon sover i vagnen. Jag brukar höra när hon vaknar för då sparkar hon på babyvakten :) Padwico 938 heter våran, har funkat bra.

ele

28 Aug 2009 22:13

Glömde ju: Jag gjorde ett undantag och lät Lina titta på datorskärmen. Visade henne ditt foto på Johanna. Lina började prata med en gång med Johanna :)

Ann-Charlotte Rydberg

30 Aug 2009 18:22

Stort grattis till er fina lilla flicka!

Hälsningar från Ås - BrunkullanLotta

Sandra (grannen)

01 Sep 2009 15:51

Ett stort GRATTIS till er söta guldklimp. Vilken härlig kalufs hon har. Hoppas vi kan ta några barnvagnsturer här i höst. Bara 1 problem min skrutt vägrar komma ut. Hon kommer nog snart, jag känner mig färdig med de här nu. Lycka till! ses snart. Kram från grannen Henka och Elias hälsar.

Erica

08 Sep 2009 11:43

Vilken söt liten Johanna!! Ser fram emot att träffa lilltösen så småningom :) Kramar i massor /Erica

Kommentera

Publiceras ej