Igår var jag duktig och bakade matbröd, testade ett nytt recept med mandel, russin, solrosfrön, fil etc. Kan tyvärr inte hitta länken till receptet nu, men brödet blev gott iaf! Blir dock lika förvånad varje gång jag tar en tugga och stöter på ett sött russin... :) När baket var överstökat ringde jag farmor och frågade om hon inte ville bjuda mig på en hembakad semla, så em tillbringades hemma hos henne! ;)

Idag är älsklingen borta med jobbet (kommer hem imorgon) och jag hade bestämt mig för att bara göra det jag känner för och allra helst pyssla! :) Tog och städade på fm och bytte sängkläder, sedan har jag pysslat i omgångar resten av dagen. Med pauser för att bl.a. äta mammas nybakade bullar! :)

Började med att göra klart den här layouten som legat halvfärdig på pysselbordet några dagar nu. Prövade mina nya grommets och det blev rätt läckert! Lyckades dessutom få dit lite fler dekorationer i form av blompaljetter och bling. Sömmarna är ritade med penna.

          

Sedan har jag scrappat två layouter till, gjort två kort och en liten presentask. Nu har jag gjort fyra layouter och ett kort med de här Scenic Route-papperen, så resten av spillbitarna (vilket fortfarande är rätt mycket) får vila ett tag. Bilder på de andra alstren kommer jag sprida ut på fler dagar så jag har något att visa i veckan också. ;) Är rätt trött nu så det är tveksamt om det blir något mer pysslat idag, ska iaf gå ner snart och äta portergryta till middag.

Kommentera

Publiceras ej