Jag älskar vintern, men kanske har det smugit sig in lite vårlängtan trots allt när man ser till det här kortet. Vanligtvis dekorerar jag väldigt sparsamt, men nu utmanade jag mig själv att använda både blommor och bling.
 
 
Till stämpelmotivet har jag använt mig av tekniken paper piercing och stämplat kappan, kjolen och gummistövlarna på olika mönstrade papper. När jag klippt ut dem fäste jag dem sedan på mitt färglagda stämpelmotiv.
  
 
I mitt gäst-DT paket fick jag en embossingfolder från Spellbinder, men tyvärr var den för stor för min Quickqutz Revolution. Sådana gånger gäller det bara att tänka till lite extra för att hitta andra användningsområden. Jag valde att använda den som en stämpel istället och färgade in den med distressdyna. För att få det oregelbundna trycket torkade jag av lite färg runt kanterna innan jag stämplade.
 
 
 
Material/Supplies:
MME Six by Six A Mothers Love 6x6 Paper Pad 6X6201
Bazill Thunder Trio #1 White T10-1001
MD Daisy Finding a Crocus Clearstamp DDS3317
M-Bossabilities™ So Trendy ES-006
Medium Rounder Corner CornerAdorner Punch PSPCR02C

PM Welcome To Paris Silentium Flowers 562342

PM Puccini Flowers

Marianne Design Bright Blue RB2208

PM Say It In Crystals Clear/White w Flowers 560584
PM Craftsman Crystal Stickers 560232

 

Privat material/Private supplies
DistressInk och ProMarkers

 
 

Kommentera

Publiceras ej