Jag läste ett inlägg i någon blogg idag som jag tyvärr inte hittar tillbaka till om att dra åt svångremmen i oktober och spara så mycket pengar som möjligt. Det fick mig att börja fundera på att jag måste rycka upp mig på alla plan; motionera, få ordning här hemma, planera maten och dra ner på kostnaderna som blir när man inte orkar planera. :P Därför tänkte jag försöka göra något varje dag i den andan om det så är tillaga något själv istället för att köpa, fixa en heminredningsdetalj av sådant vi redan har hemma, göra en present själv eller rensa i röran här hemma. Ska försöka redovisa en del av det jag gör här i bloggen med, men går det inte bra lär det bli glest mellan inläggen. ;)
 
Idag passade jag på att plocka lite lingon när sötsnöret visade intresse för att plocka lite när vi var ute och lekte efter lunch. 8 dl fick vi ihop tillsammans under den korta stund vi plockade, vilket resulterade i en stor burk lingonsylt. Nu kan vi äta blodpudding igen.:)

1 kommentarer

Malin

02 Oct 2013 09:49

Jag skulle också behöva få lite struktur på matplanerande och annat som hör vardagen till. Även om det kräver en insats och tid så sparar man in både pengar och tid på det!

Svar: Det är suveränt när man orkar ta sig tiden att göra det och underlättar både när man ska handla och när man står där och ska göra middag.
linaliten

Kommentera

Publiceras ej