Vanligtvis brukar jag starta det nya året med en godisfri månad, men i år valde jag att istället försöka dra ner på onyttigheterna. Det har faktiskt gått riktigt bra att inte äta så mycket godis, snacks, glass, kakor & bullar. Lite blir det förstås ibland, godisråtta & kakmonster som jag är, men bra mycket mindre än förut! Jag har dessutom bytt ut alla tekoppar mot vatten och lite lättmjölk, mjölk är nämligen något jag alltid varit väldigt dålig på att dricka. Maten blir hyffsat varierad med hjälp av veckomatlistorna. Nu återstår det att ta tag i mina promenader igen, men det är så svårt att hitta motivationen. Jag vet ju att jag mår bra av dem, men att verkligen dra på sig täckbyxorna och gå ut är det trögare med! :P

2 kommentarer

Anonym

30 Jan 2009 20:05

Jag önskar vi bodde närmare varandra, då kunde vi göra sällskap på promenader! kram

Ellinor

30 Jan 2009 20:07

Eh, ja, det var jag som skrev det andra inlägget - men min dator ignorerade att jag skrivit mitt namn...

Kommentera

Publiceras ej